RECENZIE | Kim, de Rudyard Kipling

17 comments

<strong>KIM</strong>

sinopsis
Fiul unui soldat irlandez, Kim O’Hara creşte ca orfan pe străzile din Lahore, atrăgând simpatia tuturor prin isteţimea lui ieşită din comun¬. Pentru el, bătrânul lama din Tibet care poposeşte într-o zi în oraş în căutarea Râului Săgeţii lui Buddha este la început doar un bun prilej de a pleca în lume, în căutare de noi aventuri. Pe parcurs însă, tovărăşia celor doi se transformă în prietenie, iar căutările sfântului tibetan îl apropie pe Kim de propriul destin măreţ, aşa cum i l-a prezis tatăl său, sub semnul unui Taur Roşu pe un câmp înverzit. Când, în sfârşit, Taurul Roşu se arată, Kim se trezeşte antrenat în cea mai mare aventură a vieţii sale: Marele Joc, a cărui miză nu mai este doar destinul său individual, ci însăşi soarta Indiei coloniale.

recenzie
Principalul motiv pentru care am insistat să citesc această carte a fost faptul că sunt fan Cărţile Junglei. Nu am citit cărţile, recunosc, dar cred că toţi am văzut minunatele filme Disney şi am îndrăgit aventurile lui Mowgli şi ale prietenilor săi, Baloo şi Bagheera. Dar acum nu vorbim despre Cartea Junglei, ci despre o altă carte a autorului indian distins cu premiul Nobel, şi anume Kim, cel mai bun roman al său (aşa spun criticii).

După cum probabil ştiţi, în ultima perioadă am citit din ce în ce mai multe cărţi clasice, iar Kim s-a potrivit perfect periplului meu în această lume necunoscută până nu demult. Deopotrivă roman de spionaj şi de aventuri, Kim este o poveste plină de culoare care reuşeşte să transmită multe sentimente puternice. India nu mai este un simplu cadru ireal, ci este cel mai frumos conturat personaj al acestei epopei uimitoare.

Pentu mine, Kim a fost o carte de milioane care transmite miliarde de senzaţii. Este o poveste despre prietenie şi curaj, o lecţie de viaţă care merită ascultată şi dată mai departe. Un regal care, în termeni mai moderni, merită un SHARE!

Această recenzie face parte din campania vALLuntar, iniţiată de Grupul Editorial Art, cu sprijinul ROMSILVA. Comentariile care ajută la plantarea copacilor vor fi luate în cosiderare doar dintre cele postate până pe 23 martieMulţumesc editurii ALL pentru această carte minunată!