RECENZIE | Ce nu te omoara te face mai puternic

Traducere: Ana-Veronica Mircea
Editura: Nemira
Pagini: 296
Seria: Moștenirile Lorien  # 3
ISBN: 978-606-579-487-0

„Nu mai pot să cred nimic din tot ce văd şi ce aud.”

Dacă primele două volume ale seriei au fost pline de răsturnări de situație si de momente care te-au ținut cu sufletul la gură, această a treia aventură a loricilor aflați pe planeta noastră e și mai bună. Toată cartea nu e altceva decât acțiune pură, bine dozată cu momente romantice sau extrem de amuzante.

„Johnny băiatule, ți-am spus vreodată ce importantă e igiena orală pentru mine? Se uită din nou la Setrakus Ra. Tipule, spală-te pe dinți chiar și înainte de a te gândi să mă ameninți!”

Sfârșitul volumului doi ne-a lăsat probabil pe toți bulversați. Serios acum, cine nu ar fi vrut să afle ce se va întâmpla în continuare, având în vedere fragilitatea situației? Și dacă ar fi fost urâtă și toată lumea ar fi spus că este un eșec, tot aș fi vrut cartea aceasta pentru că, deși îmi spusesem că nu voi mai citi prea multe SF-uri, nu m-am putut abține. E mai ceva ca un drog: o dată încercat, nu mai există cale de întoarcere. Dar nu a fost cazul, cartea fiind aproape perfectă.

Povestită pe trei planuri narative, Lupta celor nouă relatează două povești cutremurătoare: călătoria Marinei, Ellei, a Numărului Șase și a lui Crayton în India, și „lupta pentru supraviețuire” a Numărului Nouă și a lui John Smith în Chicago. În cea dintâi avem parte de o aventură de neuitat alături de nou-venitul în echipă Număr Opt, iar cea din urmă reprezintă o amuzantă incursiune în minunile tehnologiei, cele două călătorii ajungând să se intersecteze într-o luptă aprigă pe viață și pe moarte, în inima deșertului Mexic. De data aceasta însă, inamicul nu mai reprezintă câteva armate de soldați mogadorieni, ci însuși conducătorul acestuia, invincibilul Setrakus Ra, care poate lua puterile tinerilor garzi ca printr-o simplă apăsare de buton. Cine va câștiga marea bătălie? Și în cine mai poți avea încredere, când întregul guvern american s-a aliat cu distrugătorii și nimic nu mai e ceea ce pare?

Trădare, sacrificii imense, dragoste, ură, panică, suspans și răsturnări de situație, toate într-un thriller de zile mari care te ține captiv în lumea lui de la prima până la ultima pagină. E imposibil să te dezlipești pentru mult timp de cartea asta, iar când o termini, se aprinde acea dorință în tine de a te teleporta chiar acolo, în mijlocul tuturor lucrurilor. O lectură dusă la superlativ!

Miile de mulțumiri pentru carte merg către Libris, librărie online de unde puteți cumpăra atât cărți în română, cât și cărți în engleză, toate cu reduceri fantastice (să nu uităm nici de transportul gratuit prin curier la comenzi mai mari de 75 de lei)!